Očekujemo li previše od svoga djeteta ili – premalo?
Zapamtite da:
trogodišnjak
- može da stoji skupljenih peta i da skoči tako
- umije da čuči i pridigne se iz tog položaja održavajući ravnotežu na nožnim prstima
- hoda tako da u času dodira noge s podlogom teret prenosi od pete na prednju trećinu stopala (hod peta – prsti)
- se penje po stepenicama izmjenjujući noge
- kratkotrajno stoji na jednoj nozi
- vozi tricikl
- gradi toranj od devet kocaka
- imitira gradnju mosta s tri kocke
- crta četvorouglove i krugove, imitira crtanje krstića
- sipa vodu u čašu s obije ruke bez prosipanja
- pomaže pri oblačenju (otkopčava dugmad, obuva cipele)
- se sam hrani
- sam pere ruke
- recituje jednostavne ritmične stihove
- zna koliko ima godina
- zna da li je dječak ili djevojčica
- mnogo pita
- se igra s drugom djecom uglavnom „paralelno“, ali počinje da se javlja izmjena reda i igračaka
četvorogodišnjak:
- skakuće na jednoj nozi
- skakuće s dvije skupljene noge
- trči različitom brzinom i može da izbjegne oštre uglove, da krene i zaustavi se brzo
- koristi makaze da izreže sliku
- zakopčava odjeću
- imitira konstrukciju „ulaza“ od pet kocaka
- drži olovku s tri prsta (kažiprst i srednji prst s jedne strane, a palac s druge strane olovke)
- kada mu se kaže može kažiprstom dotaknuti nos
- kopira krstić i kvadar, prepoznatljivo crta čovjeka
- razlikuje linije po dužini (kraća, duža)
- govori rečenicu od četiri riječi
- priča priču
- počinje da se orijentiše u vremenu
petogodišnjak:
- može dugo da stoji na jednoj nozi
- pri hodu se javljaju prateći pokreti ruku (rijetko se vidi kod četvorogodišnjaka)
- može skakutati na jednoj nozi i do pet metara
- pretrči 30 metara za manje od 10 sekundi
- skače u dalj do 40 cm udaljenosti
- pri hvatanju (lopte npr.), više se koristi šakama nego rukama u cijelosti
- u igri može koristiti obije ruke nezavisno jednu od druge
- veže vezice na cipelama u mašnicu
- crta trougao prema kopiji
- oblači se i svlači
- razlikuje predmete po težini
- imenuje četiri boje
- tačno broji kovani novac do 10
- igra se domaćinskih igara i u igri traži i igra zamišljene uloge
šestogodišnjak
- može učiniti sve što i petogodišnjak ali bolje, brže i tačnije
- pretrči 30 m za manje od 9 sekundi
- skače u dalj i 100 cm
- šutira loptu do šest metara u dalj
- označava način upotrebe nekog predmeta
- razlikuje lijepo i ružno, jutro i veče, orijentiše se u danima u nedjelji
Izvor: http://www.ringeraja.ba/